kenapa nak jadi cikgu


Orang yang jadi cikgu sebab passion ni adalah golongan yang paling cool dan mulia sekali. Ayat akhir dia pada suami aku Audelia ni tiap bulan bagi ayah duit.


Sitangtsu 2011 On Instagram Jumpa Ke Tidak Lailatul Qodar Anda Tak Pe La Kalau Tak Jumpa Tak Der Rezeki Insyaallah Ada Rezeki Umur Panjang Berjumpa La Dengan Syawal

Di sini aku nak berkongsi sedikit tentang 3 sebab kenapa jadi cikgu.

. Episod 1 Kerjaya sebagai guru adalah. Ini antara laluan paling mudah bagi menjadi seorang guru. Sebab dah ada kesedaran la time tu sampai bila nak jadi bodo hahahah.

Pelajar lepasan SPM yang mendapat keputusan cemerlang 45 A dan ke atas boleh memohon kemasukan ke Institut Perguruan Malaysia IPGM atau lebih dikenali sebagai Maktab Perguruan suatu ketika dahulu. Sesiapa yang kenal aku akan tahu betapa aku suka gila jadi cikgu. Jadi ayah harap lepas kahwin kamu jangan halang Audelia bagi duit bulanan pada ayah.

Sebab sejak akhir-akhir ni profesion perguruan banyak dipertikaikan dan sedikit sebanyak aku pun turut terasa. Laluan SPM - IPG - SK. Masa pembelajaran matrik adalah tidak sama dengan sekolah.

Kerjaya sebagai guru besar pahalanya selagi ilmu yg dicurahkan diamalkan oleh anak didik. Kalau tak caya oulss try lew. Betapa teruknya diri aku dulu.

So kepada mereka yg berminat nak jadi guru cikgu teruskan usaha semoga apa yg dicita2kan tercapai. Sian mak mak pun tak tahu macam mana nak hadap lelaki durjana. Bila kita buat kerja last minute nanti kerja kita tak proper lepas tu nanti COURSEWORK rendah.

Masa aku menulis ni aku rasa kenapa lah tak ada seorang pun dalam keluarga besar aku yang maki lelaki tu. Pereka fesyen tersohor negara Datuk Rizalman Ibrahim mendedahkan bahawa Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Syarikatnya Faizul Surani hampir terpedaya dengan taktik scammer penipu yang menyamar sebagai Permaisuri Agong Raja. Kepada yang bergelar guru jadikan diri kita contoh terbaik kpd anak2 murid kerana mereka juga tahu menilai seperti mana kita menilai mereka.

Saya memilih kerjaya ini kerana saya suka pada kanak-kanak. Bukan layan baik baik. Cikgu cuma nak yang terbaik untuk students dia.

3 Sebab Aku Ingin Menjadi Guru. Paling aku ingat Cikgu Saadiah yang suka pakai baju matching dengan tudung dan kasut ye. Nanti kalau ayah nak duit ayah mintak kat kau Foto sekadar hiasan.

Dia nasihat macam macam tentang perkahwinan. Aku pun musykil kenapa mungkin mak aku nak lelaki tu bertanggungjawab tak tinggalkan aku. Ini adalah laluan mudah bagi pelajar lepasan SPM terutamanya bagi anda yang mendapat keputusan cemerlang antara 4 hingga 5 A dan ke atas.

Tetiba aku terasa nak sentuh isu kenapa nak jadi CIKGU. Saya masih teringat tatkala saya menghadapi temuduga untuk ke maktab perguruan. Lepas pada tu aku ikut la diorang stay.

Padahal time tu lambat lagi nak exam. Cikgu Rahamah pulak asyik tukar beg haha. Bila dapat result peksa kurang baik barulah timbul penyesalan tu dalam diri.

Malam aku bernikah ayah panggil aku dan suami duduk sama. Ada ketika semasa saya tension dengan masalah di sekolah saya selalu pujuk diri dengan kata-kata ni Saya dah jadi pelajar cemerlang saya nak jadi guru gemilang Kalau nak jadi guru gemilang kena la mohon. Tapi sejak dia suruh saya jadi GC saya dah mula pasang angan-angan untuk jadi GC.

Sebab saya tak nak jadi guru biasa sampai pencen. Lelaki tu sepatutnya diludah mukanya mak. Saya ditanya mengapa saya memilih profesion perguruan.

Soalan2 ini boleh dikategorikan sebagai soalan aras tinggi- Hanya mereka yg bergelar pendidik yg. 466 views 14 likes 0 loves 0 comments 5 shares Facebook Watch Videos from Raja Shamri. Berikut adalah 11 laluan mudah menjadi guru yang ada di Malaysia yang boleh anda mohon.

Kenapa nak jadi cikgu Kedatangan Lucinta menarik perhatian ramai selepas dia bertemu dengan usahawan panas Datuk Seri Vida. Entri kali ni nak share dengan oullss kenapa i nak jadi cikgu lepas semua cita-cita i yang dulu i tak. Dah la balik petang pastu malam ada kelas.

Anda boleh mohon melalui kemasukan ke Institut Perguruan Malaysia IPGM. Tapi cikgu dah galak buat kelas. Kalau anda perhatikan nak jadi cikgu bukan hanya untuk pelajar lepasan maktab perguruan atau UPSI namun jawatan cikgu terbuka kepada semua yang berusaha untuk mendapatkannya.

Kenapa nak jadi cikgu Soalan di atas nampak mudah. Weh bukan sebab tu ja. 11 Laluan Mudah Menjadi Guru.

KENAPA anda ingin jadi cikgu ini merupakan soalan yang lazim ditanyakan semasa proses temu duga caloncalon yang bakal mengikuti pengajian di institutinstitut perguruan sama ada bagi program Kursus Perguruan Lepas Sijil Pelajaran Malaysia KPLSPM Kursus Perguruan Lepas Ijazah KPLI dan sebagainya. Ya Allah nakalnya aku dulu. Sebab merekalah yang tak mengejar APC pangkat ataupun reward.

Peluang untuk menjadi seorang pendidik bangsa masih terbuka luas. Saya mahu mendidik mereka dengan baik. Namun agak sukar juga untuk aku menjawabnya.

Mereka ini akan dilatih selama 1 tahun persediaan dan 4. Bukan sahaja pensyarah matrik apabila dipanggil pensyarah menjadi angkuh pengalaman saya di sekolah pun sama dimana apabila cikgu mendapat master kenaikan DG mereka menjadi angkuh. Setelah hampir 14 tahun jadi cikgu.

Tak cukup study sendiri diorang mintak cikgu buat kelas malam pulak. Sebab apa jadi macam tu tau. Soalan biasaMemang telah diduga dan jawapan saya pun jawapan stereotype hahaha.

Kepada sesiapa yang suka buat macam tu bertaubatlah. MENGAPA JADI GURU. So ingat adik-adik mintak ampun kat.

Sejak dari sekolah rendah aku memang perhati je cikgu-cikgu aku. Jika kita masuk ke matrik kerana nak cuti sama dengan sekolah itu adalah salah. Pastikan anda berusaha bersungguh-sungguh sekiranya cikgu guru adalah minat anda.

Aku sabar je ikut je diorang.


Pin On All About Shaklee


Pin Page


Pin Page


Ferdinand In Formal Selebritas Gaya Rambut Anak Laki Laki Aktor


Pin Page


Kenapa Berminat Nak Jadi Guru Ini Contoh Jawapan Untuk Calon Temuduga Guru Edu Bestari


Kenapa Nak Jadi Cikgu Pdf


Tip Jahit 1 Jahit Tepi Halus


Sitangtsu 2011 On Instagram Dengan Orang Perempuan Kalau Kita Tidak Mahu Semak Dan Serabut Sekali Dalam Masalah Mereka Jangan Cakap Begini Ala Senang


Login


𝐢𝐫𝐢𝐳 2011 On Instagram Cikgu Azwa Masuk Kelas Dulu Nahhh Yang Lain Jangan Keluar Semasa Bertugas Jika Bukan Tugas Rasmi Bayangkan Tengah Mengopi Pokok Tumbang


Pin Page


Pin Page


Sitangtsu 2011 On Instagram Cikgu Aiman Kenapa Muka Awak Macam Strss Je Aiman Putus Cinta La Cikgu Cikgu Nak Ikut Cikgu Tak Aiman Ke Mana Cikgu Ke Tawa


Pin Page


Pin Page


Pin By Pink Blossom On Asian Baes In 2022 Mark Prin Prin Actor Photo


Bobie Bobo S Instagram Profile Post 12 12 12 12 Mark Prin Banmarkpantip


Login

Related : kenapa nak jadi cikgu.